Køb allerede julegaverne nu – alle ordrer kan returneres indtil d. 31. januar

Fri fragt på ordrer over 499 kr. - ellers 29 kr. Vi pakker og sender 365 dage om året +6.000 anmeldelser på Trustpilot

Retur / Reklamation

Hent vores retur / reklamationsseddel ved at klikke her

Send din pakke retur med Coolrunner - Danmarks billigste pakkepriser

Reklamation

Vi følger naturligvis de gældende regler i henhold til købeloven.

Som forbruger har du to års reklamationsret fra den dag, du modtager din vare. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, få pengene tilbage eller et afslag i pris, alt afhængig af den konkrete situation.

Det er et krav, at du reklamerer inden for "rimelig tid" efter, at du har opdaget fejlen/manglen ved varen. Reklamerer du inden for to måneder efter, at fejlen/manglen er opdaget, anses reklamationen altid for rettidig.

Ønsker du, at reklamere over en vare, bedes du kontakte os på salg@de3bedste.dk og medsende en detaljeret fejlbeskrivelse. Angiv venligst faktura- og/eller ordrenummer for købet af den vare, som reklamationen drejer sig om. Når vi har modtaget din reklamation, kontakter vi dig inden for 24 timer for at aftale det videre forløb. Vi bestræber os på at behandle alle retmæssige reklamationer inden for 21 dage.

Ved skader/mangler må produktet ALDRIG tages i brug, før vi har truffet en afgørelse om, hvordan reklamationen løses.

Ved returnering af en vare som følge af en reklamation betaler vi dine rimelige fragtomkostninger, såfremt skaden/manglen er dækket af reklamationsretten.

Du er selv ansvarlig for at returnere varen til vores lager.

Vær opmærksom på følgende:
Før du kontakter os, kan det være en god idé at tjekke, at apparatet er korrekt tilsluttet. Du har to års reklamationsret for bl.a. fabrikations-og materialefejl. Skulle du opdage en fejl på din vare, er det vigtigt, at du reklamerer hurtigst muligt, da det ellers kan være svært at afgøre, om problemet skyldes en oprindelig fejl, der er dækket af købelovens reklamationsret, eller om fejlen skyldes slid eller forkert anvendelse.

Viser det sig, at der er en oprindelig fejl ved varen, kan du vælge at få den repareret eller ombyttet til et tilsvarende produkt. Vi har ret til at reparere varen, hvis det er uforholdsmæssigt dyrere for os at ombytte den, og vi i øvrigt kan udføre reparationen inden for rimelig tid.

Hvis det ikke lykkes for os at reparere fejlen første gang, kan vi i nogle tilfælde have ret til at forsøge at udbedre fejlen igen. Hvis det ikke kan lade sig gøre at udbedre fejlen inden for rimelig tid, har du krav på enten at få pengene tilbage, et afslag i prisen eller at få varen ombyttet til en vare, der minder om den oprindeligt indkøbte.

Hvis det viser sig, at du selv er skyld i fejlen, eller at der ingen fejl er på varen, vil vi opkræve et rimeligt gebyr for at undersøge varen. Det er dog en forudsætning, at du personligt har fået oplysning om gebyret og dets størrelse ved undersøgelsen.

Der gælder andre salgsbetingelser, når der er givet garanti. Er der en garanti, afhænger dine rettigheder af, hvad der står i garantien. Her skal garantigiver bevise, at en fejl ikke er omfattet af garantien, derfor kan vi normalt ikke kræve undersøgelsesgebyr, når der er givet garanti. Selvom der er en garanti, har du stadig dine rettigheder efter købeloven.

Hvornår bortfalder reklamationsretten?
Reklamationsretten bortfalder, hvis det beviseligt kan påvises, at du selv er skyld i manglen/fejlen. Det kan fx være, hvis du har brugt varen forkert, eller det kan bevises, at der er blevet foretaget uautoriseret reparation. Dernæst bortfalder reklamationsretten også, hvis serienummeret er fjernet, eller hvis varen har været tilsluttet forkert eller med ukorrekt spænding/strømart.

Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage. Få altid en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Fortrydelsesret

Ved køb hos De3bedste har du som forbruger altid 30 dages fortrydelsesret gældende fra den dag, du får leveret din vare jf. § 18, stk. 1 i forbrugeraftaleloven.
Du har 14 dage til at returnere din vare efter du har oplyst at du ønsker at benytte din fortrydelsesret.

Fortrydelsesretten kan også udnyttes ved, at du nægter modtagelse af varen eller undlader at afhente varen ved afhentningssted. Har du modtaget varen men fortryder købet, kan du inden for 30 dage efter modtagelse fortryde, dog bedes du kontakte os inden på salg@de3bedste.dk med besked om, at du ønske at fortryde dit køb. Efter din meddelelse om at du fortryder dit køb har du 14 dage til at få sendt varen retur til de3bedste. Vi behandler din henvendelse inden for 48 timer, hvorefter du modtager en returformular, der skal udfyldes og vedlægges varen ved returnering.

I henhold til forbrugeraftalelovens § 19, stk. 2, pkt. 3 skal køber selv bekoste eventuelle fragtomkostninger i forbindelse med returnering. Fragtomkostningerne ved returnering, hvis de3bedste skal arrangere returfragten, beløber det sig til DKK 399,00 (hvidevare) og DKK 99,00 kr. (små el-apparater og andre mindre varer). Drejer det sig om en hvidevare skal den stå i gadeplan, klar til afhentning. Er dette ikke tilfældet, kan der forekomme ekstra omkostninger til håndtering af varen (ud-/nedbæring - pris: DKK 199,00 pr. stk.)

Fortrydelsesretten kan kun udnyttes, hvis varen tilbageleveres i væsentligt samme stand og mængde, som da du modtog den. Hvis varen ikke returneres i den intakte, originale emballage, eller hvis du har skrevet på emballagen eller på anden måde har forringet dens værdi, forbeholder vi os retten til at fratrække en forholdsmæssig andel fra dit returbeløb, svarende til den værdiforringelse varen har lidt - typisk 20 %. Hvis varen ikke er returneret i den intakte, originale emballage, bærer du alene ansvaret for varens tilstand under transporten.

Vi overfører det endelige returbeløb til det betalingskort, der blev benyttet til at gennemføre købet eller til din bankkonto senest 14 dage efter, at vi har modtaget varen.

Ved specielt fremstillede eller tilpassede varer, beder vi kunden om accept til, at fortrydelsesretten bortfalder ved købet, idet tilpasningen påbegyndes straks derefter. I tilfælde hvor det gør sig gældende, vil du blive informeret om det inden endelig accept af ordren.

Returnerer du selv en vare, skal den altid sendes tilbage i forsvarlig emballage.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende. Vi har ikke mulighed for at afhente pakker ved afhentningssteder. Returvarer skal sendes til vores lageradresse.

Såfremt du har spørgsmål til reklamationsretten eller andet vedrørende handel med de3bedste, kan du kontakte os på 82304099 ellersalg@de3bedste.dk

 

Hent vores retur / reklamationsseddel ved at klikke her

Denne webshop bruger cookies. Ved at fortsætte med at bruge siden, godkender du vores brug af cookies. Læs mere her
x